Japoński koncern decyzję o wprowadzeniu nowych mechanizmów tłumaczy szeregiem problemów związanych z rosnącym wydobyciem metali szlachetnych. Firma przeprowadziła szereg badań w celu zwiększenia skuteczności katalizatorów. Nowa konstrukcja będzie zawierać pierwsze na świecie integralnie kształtowane podłoże typu FLAD, dzięki któremu kanaliki znajdujące się w środkowej części będą mieć mniejszy przekrój niż kanaliki w części zewnętrznej. Dzięki innowacyjnym technologiom wykorzystanym przez Japończyków, a także nowatorskiej konstrukcji, nowe katalizatory bardzo szybko mogły zostać wdrożone do procesu produkcji. Stopniowo będą one wprowadzane do kolejnych modeli samochodów.
Podłoże FLAD zostało przygotowane, tak by poprawić równomierność przepływu spalin. Dotychczas najczęściej stosowanym podłożem katalizatorów spalin silników benzynowych był kordieryt, posiadający strukturę przypominającą plastry miodu wraz z wielką liczbą podłużnych kanalików o przekroju sześciokątnym lub kwadratowym. Nowy katalizator został przygotowany przez Toyotę w kooperacji z Denso Corporation.